Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 06:11:12 |
Deutsch1o1
Level 2
Report
|
I would be very thankfull if someone give traslation of the under given text (from deutsch to english)
, and i am having a very limited time
(need it in next 5 hours)
Please do not use google traslate or anything like that , because they are not traslating it well ...
and i am not having much money for now so i can not buy any HUMAN service to translate this text...
Please help me if are able to translate this text ...
thanks you in advance , for making someone,s day a bit better ...
plsplspls....
Text Passage:
Im neuen 3er kommt ein komplett neu konstruierter Dieselmotor zum Einsatz. Er vereint alle High-Tech-Merkmale moderner Selbstzünder: Vierventiltechnik, Direkteinspritzung, variable Turboladergeometrie. Wir blicken in die Technik des derzeit leistungsstärksten Vierzylin-der-Seriendiesels.
Exakt 100 Kilowatt oder 136 PS Leistung aus zwei Litern Hubraum. Vor nicht allzu langer Zeit war das ein Spitzenwert für einen Ottomo-tor. Heute wird diese enorme Literleistung von 50 kW oder 68 PS von einem Diesel erreicht: Der neue Vierzylinder-Turbo-diesel im E46 setzt den Maßstab in der Dieselwelt. Noch nie hat ein serienmäßiger Selbstzünder aus so wenig Hubraum so viel Leistung und Drehmoment entwickelt.
Der Motor mit der Typenbe-zeichnung M47D20 VP44 ist eine komplette Neukonstruktion und verfügt über alle Merkmale, die einen modernen Diesel aus-zeichnen. Das beginnt im Leichtmetall-Zylinderkopf: Vier Ventile pro Zylinder, die über reibungsarme Rollenschlepphe-bel gesteuert werden, sorgen für einen optimalen Gaswechsel. Dabei wurden die beiden Einlaß-kanäle für unterschiedliche Funktionen ausgelegt: Ein Kanal ist als sogenannter Tangentialka-nal seitlich angeordnet. Er sorgt vor allem für eine gute Füllung des Zylindervolumens. Der zweite Kanal führt senkrecht von oben in den Brennraum. Ersorgt als Drallkanal für eine optimale Verwirbelung von Luft und Kraftstoffpartikeln.
Die vier Ventile machen auch eine zentrale Anordnung der Einspritzdüse möglich, was viele Vorteile in bezug auf die Verbrennung und die Abgasemissionen hat. Damit konnte ein vollkommen symmetrischer Brennraum entstehen - eine ideale Voraussetzung für hohe Leistung bei minimalem Verbrauch und geringen Emissionen.
Als erster Dieselmotor besitzt der M47 eine Direkteinspritzung, die für einen optimalen Wirkungsgrad des Motors bürgt. Das Herz der DI-Technik ist die neue Hochdruck-Verteiler-Einspritzpumpe VP 44 von Bosch. Sie produziert Einspritzdrücke von bis etwa 1000 bar. Die elektronischeRegelung der Einspritzung durch die Digita-le Dieselelektronik DDE 3.0 macht eine wei-tere Optimierung des Einspritzvorgangs möglich: Ein Zweifeder-Düsenhalter (Ein-spritzdüsen) sorgt für eine weichere Verbrennung.
Verantwortlich für die hohe Leistung und den steilen Verlauf der Drehmomentkur-ve ist auch die Technik des Turboladers: Der VNT-Lader (Variable Nozzle Turbine) besitzt eine variable Geometrie der Turbi-nenschaufeln. Die verstellbaren Leitschau-feln sorgen bei niedrigen Drehzahlen und Motorlasten für eine Verringerung des Strö-mungsquerschnitts und damit eine Erhöhung der Anströmgeschwindigkeit. Das Ergebnis: Schon im unteren Drehzahlbereich stellt der Turbolader spontan einen hohen Druck bereit, der dem Motor „Flügel" verleiht. Bereits bei 1750 U/min erreicht der M47 sein Drehmomentmaximum von 280Newtonmetern.
Die geringen Rohemissionen des Triebwerks wer-den durch einen nachgeschalteten Oxidationskatalysator (Vor- und Hauptkatalysator) und eine elektronisch gere-gelte Abgasrückführung mit Heißfilmluftmassenmesser weiter gesenkt. Zusätzlich wird beim M47 erstmals eine Abgaskühlung eingesetzt: Der AGR-Kühler ist in der Abgasrückführung zwischen Auspuffkrümmer und AGR-Ventil eingebaut. Das Abgas durchströmt darin ein Rohrbündel, das wiederum vom Motorkühlmittel durch-strömt wird. Durch diese Kühlung lassen sich die NOx-Emissionen um bis zu 15 Prozent und die Partikelemis-sionen um bis zu acht Prozent reduzieren.
Auf minimalem Niveau sind auch die Betriebsko-sten für den BMW Fahrer: Der neue 320d mit M47-Motor verbraucht im EU-Mix nur 5,7 Liter-und das bei enormen Fahrleistungen (0-100 km/h in 9,9 Sekunden, Höchstgeschwindigkeit 207 km/h). Gleichzeitig ist der Wartungsaufwand sehr gering: Durchschnittlich nur alle 22500 Kilometer ist ein Service fällig.
Die Elektronik steuert Kraftstoffmenge und Einspritzzeitpunkt: Über die Digitale Diesel Elektronik sind die wesentlichen Komponen-ten der Einpritz-anlage zu einem System vernetzt.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 07:39:49 |
Rorschach
Level 54
Report
|
How about no?
Da braucht man wesentlich mehr Zeit für und zusätzlich mehr Fachwissen in diesem Bereich.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 07:42:54 |
myhandisonfire
Level 54
Report
|
I did translations occasionally. They take a lot of time, even more so if you have highest standards, since you have to research the field you are doing translations for. That makes them very expensive and that is why I did them for companies only, that could afford those services.
Since I had some time, I translated a part for you for free. Maybe you will find someone doing the rest for you.
Im neuen 3er kommt ein komplett neu konstruierter Dieselmotor zum Einsatz. Er vereint alle High-Tech-Merkmale moderner Selbstzünder: Vierventiltechnik, Direkteinspritzung, variable Turboladergeometrie. Wir blicken in die Technik des derzeit leistungsstärksten Vierzylin-der-Seriendiesels.
In the new BMW3 series an entirely new developed diesel engine comes into operation. It unites all the hightech characteristics of a modern diesel selfignition system, such as four valve technology, direct injection or variable turbocharger geometry. We are looking at the technology of the currently most powerful serial produced 4-cylinder diesel engine.
Exakt 100 Kilowatt oder 136 PS Leistung aus zwei Litern Hubraum. Vor nicht allzu langer Zeit war das ein Spitzenwert für einen Ottomo-tor. Heute wird diese enorme Literleistung von 50 kW oder 68 PS von einem Diesel erreicht: Der neue Vierzylinder-Turbo-diesel im E46 setzt den Maßstab in der Dieselwelt. Noch nie hat ein serienmäßiger Selbstzünder aus so wenig Hubraum so viel Leistung und Drehmoment entwickelt.
Exactly 100 kilowatts or 136 HP out of 2 liters cubic capacity. Not too long ago that constituted a top score for an Otto motor gas engine. Today, this enormous performance of 50 KW or 68 HP per litre of cubic capacity, is achieved by a diesel engine. The new Four-Cylinder-Turbo-Diesel in the E46 sets the benchmark in the world of diesel engines. Never before did a serial build selfigniter generate such a high perfomance and torque out of such little cubic capacity.
Der Motor mit der Typenbe-zeichnung M47D20 VP44 ist eine komplette Neukonstruktion und verfügt über alle Merkmale, die einen modernen Diesel aus-zeichnen. Das beginnt im Leichtmetall-Zylinderkopf: Vier Ventile pro Zylinder, die über reibungsarme Rollenschlepphe-bel gesteuert werden, sorgen für einen optimalen Gaswechsel. Dabei wurden die beiden Einlaß-kanäle für unterschiedliche Funktionen ausgelegt: Ein Kanal ist als sogenannter Tangentialka-nal seitlich angeordnet. Er sorgt vor allem für eine gute Füllung des Zylindervolumens. Der zweite Kanal führt senkrecht von oben in den Brennraum. Ersorgt als Drallkanal für eine optimale Verwirbelung von Luft und Kraftstoffpartikeln.
The engine with the type designation M47D20 VP44 is a complete redesign and consists of all features that characterize a modern diesel. Starting with the light alloy cylinder heads; Four valves per cylinder, controlled via low friction roller-type cam followers, provide an ideal gas cycle. In the process, the two intake ports are laid out to fullfill various functions: One port, the so called tangential port is located laterally. Above all it provides a good fill of the cylinder volume. The second port leads vertically downwards into the combustion chamber. As a swirl duct it enables an optimal swirling of air and fuel particles.
You should know that a translation like this when carried out commercially is very costly.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 08:16:57 |
Ska2D2
Level 55
Report
|
Though I don't speak Dutch I can tell that that is an excellent translation. Your English vocabulary is extremley comprehensive Myhand.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 08:23:53 |
Rorschach
Level 54
Report
|
This is not Dutch; it's German.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 08:39:22 |
DeмoZ
Level 56
Report
|
Doggy, deutsch is the German adjective for German.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 08:44:19 |
Rorschach
Level 54
Report
|
LOL. I am German so I think I know that. The only thing I don't know, or better yet, understand is the reason for your comment? I was replying to Ska, who had mistaken this language for Dutch, which is spoken in the Netherlands.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 09:22:48 |
Ska2D2
Level 55
Report
|
Yes true I read the thread title and got it confused from the word Deutsch my mistake from scan reading. My main point though was that hands vocab is very large for a non-native speaker.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 10:06:48 |
o_O
Level 3
Report
|
Thanks a lot myhandisonfire !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
god bless you !,
if anyone else can translate the rest of text (other than what mzhandisonfire already translated),
if would just stay awesome for me , (only 1:30 hour left for it)...
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 10:07:36 |
o_O
Level 3
Report
|
oops i posted the reply with mz original account lol ...
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 10:16:57 |
o_O
Level 3
Report
|
actually i am learning deutsch currently in B2 level ...
the place where i do study has given us task that whoever best translated this whole passage will get a discount his studies ..., i translated 70% of the passage on my own but after reading myhandisonfire post , i got to know that i had made ALOT of mistake in my translation ...
thank you again.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 16:56:54 |
Richard Sharpe
Level 2
Report
|
Has the forum become a classified section? Is this really the proper venue for job solicitations?
myhandisonfire, are you a desperate house translator? Can't you apply for a normal translation job elsewhere instead of hocking your wares here?
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 17:14:13 |
Richard Sharpe
Level 59
Report
|
Aww... so sweet! I have my own little acolyte! I'm touched!
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 17:52:42 |
BishesUpInErr (AHoL)
Level 4
Report
|
His comment was very un-Richard like, though. I hereby deduct 6.33, that's repeating, of course, points.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 18:09:49 |
Ska2D2
Level 55
Report
|
Richard that is pretty cheap ... a guy does another guy a friendship and you abuse it. That's just low.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 18:28:45 |
Gnullbegg
Level 49
Report
|
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-20 21:47:13 |
DeмoZ
Level 56
Report
|
Ah sorry doggy, I had someone call Deutsch Dutch earlier in the day so when you said that it just sort of popped into my mind.
|
Need help !, anyone here know Deutsch / German language ?: 2012-08-21 05:08:12 |
Ska2D2
Level 55
Report
|
Sure Gnull but the M next to the name shows that the comment was made by the real Richard. You can tell the real from the fake by opening the profile as well. It appears that was the real Richard ... but I am hungover and I could be wrong ...
|
Post a reply to this thread
Before posting, please proofread to ensure your post uses proper grammar and is free of spelling mistakes or typos.
|
|